PROMOSI MESIN TERAPI BESERTA FREEGIFT MENARIK!!!

Sirosis Hati

SIROSIS HATI ialah kerosakan hati akibat daripada pembengkakan hati yang berpanjangan. Hati yang rosak akan mengalami nekrosis dan kemudian akan meninggalkan parut atau fibrosis. Sel baru akan tumbuh, regenerasi sel ini berlaku dengan cara yang tidak teratur. Akibatnya, hati akan menjadi keras, kasar dan bernodul. Pertumbuhan yang tidak teratur akan mengganggu fungsi hati, seperti menghalang pengaliran darah dan cairan hempedu dan ini boleh menyebabkan komplikasi jaundis / kuning, busung, muntah darah dan koma seterusnya membawa maut.

 Hati Sirosis

TANDA-TANDA FIZIKAL SIROSIS HATI
  • Hati tidak lagi dapat berfungsi dengan sempurna. Bahan makanan tidak lagi dapat diproses menjadi protein dan kekurangan albumin mengakibatkan tekanan on-kotik menurun dan cecair dari saluran darah mengalir keluar ke rongga abdomen. Hipertensi portal juga menolak keluar cecair dari saluran darah dan menyebabkan asites.
  • Pengaliran limfa berlaku secara berlebihan kerana tersekat disebabkan sirosis
  • Pesakit akan mengalami penakungan cecair pada kaki, abdomen dan seluruh badan.
  • Tekanan darah yang tinggi menyebabkan saliran darah bocor dan pesakit akan muntah berdarah
Komplikasi jangka panjang Sirosis Hati : Meningkatkan Risiko KANSER HATI & Membawa MAUT

Bagaimana TONIK HATI dapat membantu masalah SIROSIS HATI?

Tonik Hati membantu merawat dan menyuburkan pertumbuhan sel-sel hati yang baru dan sekaligus membantu menyembuhkan sel-sel hati yang telah rosak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...